Po prawie trzech latach przerwy, pociągi kursujące na trasie między Lublińcem a Katowicami wróciły na tory zgodnie z nowym rocznym rozkładem jazdy. Niestety z powodu trwających prac na katowickim węźle kolejowym, tylko 16 z 18 par pociągów poruszających się na linii S8 będzie kończyło swoją trasę na stacji Chorzów Batory. Niemniej jednak, Koleje Śląskie zapewnią pasażerom możliwość przesiadki do i z Katowic na linii S1. Dodatkowo, pasażerowie mają również możliwość skorzystania z komunikacji miejskiej – tramwajów i autobusów ZTM. Pozostałe dwa pociągi będą docierać bezpośrednio do stacji Katowice.
15 grudnia doszło do pełnego uruchomienia hali peronowej dworca PKP w Bytomiu. Prace renowacyjne rozpoczęto 16 października i od tego czasu jeden peron obsługiwał połączenie Kolei Śląskich z Bytomia do Gliwic.
W kontekście planowanej przebudowy linii kolejowej nr 131, istotne jest wspomnienie, że przystanek Bytom Północny zostanie zlikwidowany. W zamian za to, w przyszłości planowane jest uruchomienie nowego przystanku – Bytom Stroszek. Dodatkowo, na linii S8 pojawił się nowy przystanek Chorzów Uniwersytet. Dwie nowe stacje – Zabrze Maciejów i Zabrze Północ – zostaną dodane do linii S18, która obecnie łączy Bytom bezpośrednio z Gliwicami.
Koleje Śląskie mają zamiar promować dostępność dojazdu specjalną ofertą „Taniej do Pyrzowic”. Promocja ta obejmie wszystkie przejazdy pociągami Kolei Śląskich w relacjach od i do stacji Pyrzowice Lotnisko oraz z i do dowolnej stacji na trasach Gliwice – Tarnowskie Góry i Katowice – Tarnowskie Góry. Bilet w promocyjnej cenie 13 zł będzie dostępny niezależnie od pokonanego dystansu.