W ciągu najbliższych dwóch tygodni, mieszkańcy Bytomia będą mogli ponownie korzystać z bezpośrednich pociągów na linii S8. Dzięki temu, każdego dnia roboczego będzie kursowało około 50 pociągów w trzech kierunkach: do Katowic, Lublińca (przez Tarnowskie Góry) oraz do Gliwic.
Od 15 grudnia 2024 roku, mieszkańcy Bytomia będą mieli możliwość skorzystania z komunikacji kolejowej do Lublińca (poprzez Tarnowskie Góry) i Katowic (z przesiadką w Chorzowie Batorym). Właśnie tego dnia wprowadzony zostanie nowy rozkład jazdy. Przez ostatnie dwa lata, Bytom niemalże został odcięty od sieci kolejowej z powodu remontu linii. Jednak z dniem wprowadzenia nowego rozkładu, ruch pociągów zostanie przywrócony od strony Chorzowa i Lublińca.
Bez żadnych problemów oraz bez konieczności przesiadek, od 15 grudnia pasażerowie będą mogli dotrzeć z Bytomia do Tarnowskich Gór i Lublińca. Czas przejazdu do Tarnowskich Gór wyniesie od 24 do 28 minut, a pociąg będzie kursował 15 razy dziennie w dni robocze. Z kolei sytuacja wygląda inaczej w przypadku połączenia do Katowic, gdzie przebudowa katowickiego węzła kolejowego ogranicza jego przepustowość. Do Katowic z Bytomia będzie możliwe dojechanie jedynie z przesiadką na stacji Chorzów Batory.
Dodatkowo, z Bytomia do Katowic z przesiadką będzie 25 kursów codziennie w dni robocze, w tym kilka połączeń Koleje Śląskie – Intercity. Czas podróży z Bytomia do Katowic może się drastycznie różnić – od 26 minut po ponad godzinę. Warto również dodać, że za pomocą pociągu z Bytomia, będzie możliwe dotarcie na lotnisko w Pyrzowicach – chociaż z przesiadką w Tarnowskich Górach.
Co ciekawe, na trasie z Chorzowa Batorego do Tarnowskich Gór i Lublińca pojawią się nowe przystanki: Chorzów Uniwersytet (już obecny w rozkładzie) oraz Bytom Stroszek (który prawdopodobnie zacznie funkcjonować dopiero w marcu 2025 roku). Na trasie natomiast z Bytomia do Gliwic znajdować się będą przystanki Zabrze Północne oraz Zabrze Maciejów.
Zgodnie z informacjami przekazanymi na LinkedInie przez Marcina Domańskiego, zastępcy dyrektora Departamentu Komunikacji i Transportu Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii – mimo że obecna ilość kursów jest trzykrotnie mniejsza od docelowej, to dzięki nim będzie można obserwować zmiany. Stopniowo tworzone będą punkty, które ułożą się w sieć. W ramach planu mobilności dla okolic linii kolejowej z Katowic przez Chorzów i Bytom do Tarnowskich Gór, określone zostaną również powiązania dzielnic z siecią kolejową.