Projekt pt. „Kolej na dobre przesiadki”, inicjowany przez Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolię, doczekał się kolejnego etapu – warsztatów, które odbyły się 30 października w Bytomiu. Spotkanie zgromadziło reprezentantów gmin odpowiedzialnych za zarządzanie transportem publicznym. Omówiono tam rekomendacje opracowane podczas forum obywatelskiego dla usprawnienia komunikacji między Katowicami, Chorzowem, Bytomiem i Tarnowskimi Górami oraz otaczającymi je gminami. Warsztaty były finałem dwudniowego cyklu spotkań organizowanych przez GZM.
Michał Bieda, zastępca prezydenta Bytomia, podkreślił podczas warsztatów, że zakończenie modernizacji linii kolejowej nr 131 przyniesie mieszkańcom lepsze i szybsze połączenia z innymi miastami Metropolii. Wzmocnienie roli tej linii kolejowej uwzględniono w planach budowy trzech centrów przesiadkowych – na pl. Wolskiego w śródmieściu, w Karbiu oraz Stroszku.
Poprzedniego dnia, 29 października, w Świerklańcu odbyło się pierwsze spotkanie, podczas którego wręczono rekomendacje opracowane przez uczestników forum obywatelskiego. To właśnie tam mieszkańcy Metropolii dyskutowali o przyszłości transportu publicznego oraz trasie Chorzów – Bytom – Tarnowskie Góry, którą biegnie linia nr 131, czyli tzw. magistrala węglowa.
Podczas warsztatów w Bytomiu przedstawiciele gmin odpowiedzialnych za transport publiczny omawiali proponowane poprawki i rekomendacje zgłoszone przez mieszkańców. Kluczowymi zagadnieniami, które poruszano w ramach projektu „Kolej na dobre przesiadki”, były rola kolei w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, środki transportu wspomagające komunikację kolejową oraz tworzenie przyjaznych centrów przesiadkowych.