Modernizacja hali peronowej dworca PKP w Bytomiu nabrała tempa

Został rozpoczęty następny etap prac modernizacyjnych na hali peronowej bytomskiego dworca PKP. Wykonawca idzie pełną parą, pracując nad piaskowaniem i wzmacnianiem stalowych elementów strukturalnych hali. W tym samym czasie, przystąpił również do instalacji deskowania przewidzianego pod powłokę nowego dachu wykonanego z blachy cynkowo-tytanowej.

Michał Bieda, zastępca prezydenta Bytomia, podkreśla znaczenie przebudowy linii kolejowej nr 131. Według niego, to inwestycja kluczowa nie tylko dla transportu towarowego, ale także pasażerskiego. Modernizacja tej linii daje możliwość stworzenia szybszej i bardziej komfortowej kolejki metropolitalnej oraz zapewnia lepszą komunikację z innymi miastami metropolii.

Przebudowa hali peronowej na bytomskim dworcu PKP, która pochodzi z roku 1929, jest w pełnym toku. Wykonawca może pochwalić się ukończeniem już 70% prac związanych z piaskowaniem i wzmocnieniem konstrukcji hali oraz 60% zadaniach malarskich. Rozpoczęto również montaż krokwi i deskowania, które służyć będą jako podłoże dla nowego dachu z blachy cynkowo-tytanowej.

Prace modernizacyjne obejmują także zamontowanie przeszkleń na świetliku i ścianach szczytowych. Na jednej ze ścian szczytowych pojawi się nowe oznaczenie „BYTOM”, wykonane w technologii LED. Gmina Bytom już rozpoczęła procedurę przejęcia w formie darowizny od spółki PKP Polskie Linie Kolejowe historycznych napisów ze stacji „BYTOM”. Po ich renowacji, planowane jest umieszczenie ich w miejscach publicznych, jako element oddający dziedzictwo miasta.