Remont ważnej arterii komunikacyjnej w Łagiewnikach: ulicy Cyryla i Metodego

Zainaugurowano prace przy remoncie jednego z kluczowych szlaków komunikacyjnych w Łagiewnikach, czyli ulicy Cyryla i Metodego. Zakres prac nie ogranicza się do samoistnej przebudowy nawierzchni, lecz również uwzględnia modernizację chodników, zjazdów, infrastruktury technicznej oraz terenów zielonych. Finansowanie inwestycji pochodzi zarówno z Rządowego Funduszu Polski Ład, jak i Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, a łączna wartość dofinansowania wynosi 10 mln 690 tys. zł.

Michał Bieda, zastępca prezydenta Bytomia, przypomina, że mieszkańcy Łagiewnik wielokrotnie apelowali o remont tej ulicy podczas spotkań dzielnicowych czy bezpośrednich rozmów. – Zgodnie z deklaracjami z ubiegłego roku, ruszamy z realizacją projektu drogowego na ulicy Cyryla i Metodego. Osiągnięto porozumienie w sprawie finansowania zewnętrznego, dzięki czemu planowany zakres prac obejmie około 1,7 km arterii. Efektem końcowym będzie nie tylko poprawa warunków jazdy, ale również zwiększenie bezpieczeństwa dla pieszych – podkreśla Michał Bieda.

Ulica Cyryla i Metodego jest jednym z głównych traktów w Łagiewnikach, łącząc m.in. ulicę Krzyżową z Adamka, Ludową, Świętojańską czy Tulipanów. Wzdłuż tej arterii rozlokowane są liczne punkty użyteczności publicznej, takie jak filia Miejskiej Biblioteki Publicznej, przychodnia, przystanki autobusowe linii nr 92, a także kościół pod wezwaniem św. Nepomucena.

Przed opracowaniem projektu budowlanego przeprowadzono konsultacje społeczne z mieszkańcami Łagiewnik. Po ich zakończeniu i przygotowaniu dokumentacji przystąpiono do pozyskiwania środków zewnętrznych i ogłoszenia przetargu na wykonawcę prac. Wybrana firma będzie odpowiedzialna za remont nawierzchni, chodników i zjazdów, kanalizacji deszczowej, sieci oświetlenia ulicznego oraz elektroenergetycznej i telefonicznej. Projekt obejmuje również fragment ulicy Górnośląskiej oraz budowę ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ul. Krzyżowej od skrzyżowania z ulicą Cyryla i Metodego do ul. Łagiewnickiej na odcinku około 1,7 km.

Pieniądze na realizację projektu pochodzą z Rządowego Funduszu Polski Ład w kwocie 9 mln 878 tys. zł oraz z Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, która dołożyła 812 tys. zł, co daje razem sumę 10 mln 690 tys. zł.