Przebudowa ulicy Tysiąclecia w Stroszku opóźniona: Karne konsekwencje dla wykonawcy

Rozpoczęto naliczanie kar umownych dla firmy odpowiedzialnej za przebudowę ulicy Tysiąclecia na terenie Stroszka w Bytomiu. Prace, które miały zakończyć się 21 marca, nie zostały sfinalizowane w wyznaczonym terminie. Od soboty, 22 marca, Miejski Zarząd Dróg i Mostów w Bytomiu rozpoczął egzekwowanie kar umownych od wykonawcy.

Wartość inwestycji wynosiła 4,2 miliona złotych i mimo skierowania dodatkowych ekip do prac wykończeniowych, firma nie zdążyła zakończyć przebudowy do 21 marca. Michał Bieda, zastępca prezydenta Bytomia, podkreśla, że była to ostateczna data na zakończenie wszystkich prac i zgłoszenie ich do odbioru. Wiele razy apelowano do wykonawcy o intensyfikację robót. Niestety, pomimo tych apeli i wsparcia dodatkowych brygad, firma nie dotrzymała terminu określonego w umowie.

Prace przy ulicy Tysiąclecia w Stroszku rozpoczęły się we lutym 2024 roku i miały zakończyć się jesienią tego samego roku. Umowa zawarta między MZDiM a firmą INFRAX Sp. z o.o. przewidywała jednak możliwość przedłużenia terminu realizacji umowy do marca 2025 roku, pod warunkiem wystąpienia złych warunków atmosferycznych, dodatkowych prac realizowanych przez Bytomskie Przedsiębiorstwo Komunalne sp. z o.o., czy konieczności wykonania dodatkowych robót w zakresie kanalizacji deszczowej.

Ulica Tysiąclecia jest jedną z najczęściej używanych dróg w Stroszku i zapewnia dojazd do licznych instytucji publicznych takich jak szkoły, przychodnie czy placówki pocztowe. W wyniku lat eksploatacji, na jej powierzchni pojawiło się wiele nierówności i ubytków, które miały negatywny wpływ na bezpieczeństwo i komfort jazdy.

Inwestycja dotyczyła przebudowy prawie 950-metrowego odcinka jezdni, chodników, krawężników, obrzeży i miejsc postojowych, a także regulacji studzienek. Powstały nowe miejsca postojowe, zatoka autobusowa oraz drogi osiedlowe krzyżujące się z ulicą Tysiąclecia. W ramach inwestycji posadzono też nowe drzewa i krzewy.

Całkowita wartość inwestycji to 4,2 miliony złotych. Większość środków, bo 2,2 mln zł, pochodzi z Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, a 1,6 mln zł pozyskano z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Pozostałe środki, kwota ponad 447 tys. zł, pochodzą z budżetu miasta.